Your browser does not support JavaScript!

تلفن

09196600444

ایمیل

مشاهده ایمیل

ساعت کاری

9 صبح تا 10 شب

بهره مندی از ایجاد کارگاه مادر و کودک در پیشبرد تربیتی بهتر

3.75
بهره مندی از ایجاد کارگاه مادر و کودک در پیشبرد تربیتی بهتر

کارگاه مادر و کودک
یکی از کارگاه های و کلاس های بسیار رایج در سطح کشور را امروزه کارگاه مادر و کودک به خود اختصاص داده است. با توجه به اهمیت این بحث در این مطلب بنا نهاده ایم تا در خصوص این نوع کارگاه ها و هدف اصلی دایر گشتن کارگاه مادر و کودک سخن به میان آوریم تا والدینی که به فکر آینده فرزند خردسال خود هستند، به این مقوله بسیار مهم اهمیت قائل شوند و برای پرورش کودکان خردسال خود دست به اقداماتی بزنند که بی گمان در ترتیب آینده فرزند آنان تأثیر مستقیمی خواهد گذاشت. بنابراین در صورتی که فرزند خردسالی دارید که نگران تربیت درست و اصولی وی هستید و یا می خواهید با آموزش های لازم به خوبی وی را بزرگ کنید، با ما همراه باشید تا با ارائه نکاتی که در خصوص کارگاه مادر و کودک داده می شود؛ با خیالی آسوده خاطرتر بتوانید به ساختن آینده فرزندان خود همت بگمارید.


هدف از ایجاد کارگاه مادر و کودک


با توجه به اینکه مراقبت از کودکان خردسال از بدو تولد تا 3 الی 4 سالگی معمولا از سخت ترین دوران ها برای مادران به شمار می آید و در صورتی هم که بچه نخست آن ها باشد و هیچ گونه تجربه ای هم در این راستا کسب نکرده باشند، شرایط برای آن ها ممکن است حاد تر از آن چیزی شود که تصور می کردند. به همین جهت کارگاه مادر و کودک در سراسر کشور دایر گردیده است تا به این منظور بتوان مادران این مرز و بوم را در نحوه تربیت و مراقبت از فرزندان خردسال خود یاری نمایند. بنابراین هدف اصلی ایجاد این کارگاه ها در سراسر کشور، پرورش کودکان در بازه های زمانی مختلف و شیوه درست و اصولی به بار آوردن آن هاست که در کارگاه مادر و کودک به مادران در حضور کودکان خویش آموزش می دهند تا از نزدیک شاهد فعالیت های مختلف کودک خویش باشند و استعداد های آنان را به خوبی بشناسند و برای شکوفا شدن آن ها در آینده ای نه چندان دور اقدام به عمل آورند تا آینده ای درخشان برای فرزندان خویش متصور گردند.


مزایای برپایی کارگاه مادر و کودک
با توجه به اینکه یک مادر و کودک روزانه زمان بسیار زیادی را با همدیگر صرف خواهند نمود، می بایست تمامی مادران نحوه مراقبت از کودکان خود را به درستی بدانند و هر گونه تغییر و تحولی در رفتار و عملکرد روزانه آنان بایستی به خوبی مورد توجه مادران و به طور کلی والدین آن ها قرار گیرد تا بتوانند به خوبی از پس تربیت فرزند خویش برآیند و از همان کودکی فرزند خویش را به گونه تربیت کرده و تحویل جامعه بدهند که آرزوی هر کسی رسیدن به چنین جایگاه هایی است. برپایی کارگاه مادر و کودک که در همین زمینه کمک شایانی به والدین و نحوه برخورد با کودکان آن ها می کند، دربردارنده مزیت های بسیار زیادی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1- حضور مادر در کارگاه
یکی از مزیت های قابل توجهی که کارگاه مادر و کودک دربر دارد؛ حضور مادر در کنار کودک خود در این کارگاه ها و کلاس هاست تا از نزدیک آموزش های لازم را در کنار مربیان حاضر در کارگاه به خوبی می بینند تا با فراگیری این نکات و آموزش ها آن ها را در منزل خویش با کودک خود تکرار کنند و به همان ترتیبی عمل کنند که معلمان و مربیان آموزشی با کودکان آن ها در کارگاه مادر و کودک رفتار می کردند. اجرای این فرآیند رفته رفته به تجربه مادران به منظور برخورد با هر صحنه ای کمک شایانی می کند تا آن ها در موقعیت های مختلف بتوانند بهترین عکس العمل را از خود به جای بگذارند.


2- مکانی هیجان انگیز برای کودکان
کارگاه مادر و کودک بی شک یک مکان هیجان انگیز و محیطی بسیار مناسب برای کودکان شما می باشد که کودکان خردسال شما در آن محیط مشغول به سرگرمی های خود می گردند و انواع آموزش ها و شکوفایی استعدادها و مهارت هایی را در آنجا تجربه می کنند که مسلما برای آن ها بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است و در عین حال مادران آن ها نیز می توانند نسبت به هوش و خلاقیت فرزند خویش مطلع گردند.


3- برطرف کردن هرگونه مشکل
در کارگاه مادر و کودک هر گونه مشکل و ضعفی که در کودک باشد، به خوبی توسط مربیان آموزشی قابل مشاهده و حل شدن است و آن ها قطعا راهکارهایی را پیش روی مادران این کودکان قرار می دهند تا به این منظور بتوانند تمامی این مشکلات را برطرف کرده تا مادران بتوانند  بدون کوچکترین خلل و مشکلی به پرورش و آموزش کودک خود روی آورند.


4- تقویت حواس پنج گانه کودک
حواس های پنج گانه از جمله ادراک بینایی، شنوایی، لامسه، بویای و چشایی کودک به خوبی در کارگاه مادر و کودک تقویت می گردد و نوزاد شما می تواند در کارگاه مادر و کودک مهارت هایی نظیر مهارت های حرکتی و تعادلی را به خوبی زیر نظر مربیان آموزشی فراگیرند. تمامی این امور زیر نظر مجرب ترین مربیان آموزشی صورت می گیرد که سال ها در زمینه کودکیاری و مراقبت های ویژه از کودکان تحصیل نموده اند و یا دوره های آموزشی لازم را طی کرده اند.


5- بازی و موسیقی
شاید اختلاف زیاد والدین با فرزندان خود سبب شود که آن ها نتواند بازی هایی را در اختیار فرزند خویش قرار دهند که از آن ها نهایت لذت و بهره لازم را ببرند. به همین جهت کارگاه مادر و کودک بستری را فراهم نموده اند تا کودک بتواند با انواع بازی های مختلف و حتی موسیقی بهره مند گردد و در شعر و قصه و هنر نقاشی نیز خود را آزمایش کنند و از این امکانات و سرگرمی ها در کنار سایر کودکان دیگر لذت ببرند. این گونه است که می توان با کودک خود ارتباط بگیرید و وارد دنیای کودکانه آن ها شوید.
بهره مندی از این مزایا سبب شده است تا امروزه پدر و مادرهای بسیار زیادی فرزند خود را به کارگاه مادر و کودک برده تا از وجود این مزایا بهره مند گردند.

نظرتان را درمورد کارگاه با ما به اشتراک بگذارید