Your browser does not support JavaScript!

تلفن

09196600444

ایمیل

مشاهده ایمیل

ساعت کاری

9 صبح تا 10 شب

عمده ترین وظایف بهترین روانکاو برای درمان بیماران مختلف

عمده ترین وظایف بهترین روانکاو برای درمان بیماران مختلف

مشکلات شدید زندگی امروزی و نیاز به روانکاو
با توجه به اینکه این روزها مشکلات زندگی انسان ها بیش از گذشته است و فشارهای شدید اقتصادی روی روان همه افراد تأثیر گذاشته است و همه افراد و قشرهای مختلف جامعه را تحت کنترل خویش قرار داده است، نیاز به یک دکتر روانکاو خوب بیش از پیش حس می شود. در این بین می بایست به دنبال بهترین روانکاو بود تا با مشورت های لازم با وی بتوان بخشی از مشکلات خود را در زندگی شخصی خویش از بین برد و یا حداقل آن ها را تقلیل بخشید. حال ممکن است این سوال پیش آید که اصلا روانکاو چیست و از وی چه کاری برمی آید و چگونه می تواند ما را کمک کند؟ و نیز این سوال نیز مطرح است که بهترین روانکاو کیست و چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخگویی به این سوالات و ابهامات در ذهن در بخش های بعدی سعی بر آن شده است تا با ارائه توضیحاتی در این خصوص بتوان منبعی مطمئن را برای اظهار مشکلات شخصی خویش یافت و بتوان آن ها را با راهکارهایی مشخص برطرف نمود. پس با ما همراه باشید تا با روانکاو به خوبی آشنا شده و ویژگی های بهترین روانکاو را نیز بشناسیم.


روانکاو کیست و چه وظایفی دارد؟
برای آشنایی بیشتر با مفهوم روانکاو و وظایف آنان در این بخش به معرفی حرفه روانکاوی می پردازیم. روانکاوی همانطور که از نامش برمی آید؛ شاخه ای از مطالعات روانشناسی می باشد که به مطالعه دقیق و موشکافانه روان و اعصاب افراد می پردازد. سنگ بنای این علم گسترده و رایج در اقصاء نقاط دنیا را برای اولین بار زیگموند فروید بنا نهاد که با مطالعات گسترده خود در این زمینه دست به نتایج ارزشمندی زد که امروزه نیز از نظریات وی در روانکاوی استفاده به عمل می آید و بهترین روانکاو کسی است که به خوبی خود را با اندیشه های فروید و پیروان وی اخت گرداند تا بتواند دقیق تر مشکل افراد مختلف را برطرف نماید. بنابراین روانکاو کسی است که مشکلاتی نظیر: اعصاب، افسردگی، وسواس، فوبیا، مشکلات جنسی، آسیب های عمیق دوره های مختلف زندگی انسان ها، اختلالات روانی، استرس و... را درمان می سازد. مشکلاتی که این روزها بیش از هر بیماری دیگر شایع گشته اند و همین استرس به تنهایی خود منشأ بیماری های فوق العاده حادی همچون ام اس و... می گردد که درمان قطعی ندارند. به همین جهت است که با بروز هر یک از این مشکلات می بایست به بهترین روانکاو در سطح شهر و استان خود مراجعه نمایید تا به این منظور وی با دانش خود بتواند جلوی بیماری های حاد و مزمن دیگر را بگیرد.
عمده ترین وظایف یک روانکاو عبارتند از:


1-    درمان اختلالات مربوط به استرس و اضطراب
بهترین روانکاو کسی است که بتواند اختلال های مربوط به اضطراب و استرس را با استفاده از شیوه های خاص خود از بین ببرد و یا حداقل آن ها را تقلیل بخشد. انجام این فرآیند، پروسه طولانی مدتی را ممکن است دربرداشته باشد ولی در هر صورت سبب می شود تا فرد مضطرب، اختلال خود را شناسایی کرده و برای رفع آن جزء به جزء به روانکاو مربوطه خویش گوش کرده و به دستورات وی عمل کند تا به این منظور بتواند بخشی از استرس های خود را در موقعیت های مختلف برطرف کنند. یک روانکاو خوب می بایست حتما مطالعات عمیقی در این خصوص داشته باشد تا بتواند مشکل شما را برطرف نماید
2-    درمان اختلالات جنسی و مشکلات شخصیتی
از دیگر مشکلاتی که افراد زیادی را درگیر خود کرده است، مشکلات مربوط به اختلالات جنسی و شخصیتی می باشد که بهترین روانکاو می بایست با بهره گیری از علم و توانایی های خویش این معضل بزرگ را نیز برطرف نماید. چرا که طیف وسیعی از مردم این روزها زیر چنبره مشکلات مختلف دچار اختلالات بسیار زیادی شده اند به گونه ای که از شخصیت فعلی خود ناراضی اند و هیچ گونه احساس رضایتی در زندگی شخصی خویش ندارند. این افراد که به طور کلی ناامید شده اند، می بایست با یافتن بهترین روانکاو در سطح شهر خویش نزد وی رفته تا بتوانند این اختلالات موجود در شخصیت خویش و نیز اختلالات جنسی خود را برطرف نمایند. برطرف کردن این اختلالات از شایع ترین وظایف یک روانکاو خوب است.
3-    بهبود روند زندگی افراد
بهترین روانکاو کسی است که بتواند روند زندگی ارباب رجوع های مختلف را به مطب خویش به خوبی رفع نماید. از جمله این موارد می توان به بهبود روند زندگی آنان و شناختن راه درست از مسیر اشتباه زندگی آنان و نیز ارتقاء اعتماد به نفس آنان اشاره کرد که با کسب تجربه های لازم در این خصوص می توانند به بهترین شیوه ممکن راهکارهایی را پیش روی ارباب رجوع های خویش قرار دهند تا به این منظور بتوانند بخشی از مشکلات آنان را برطرف کرده و راه درست و اصولی زندگی کردن را به آن ها آموزش دهند تا از مسیر منحرف شده خویش برگشته و راه درست را پیش بگیرند.
4-    درمان آسیب های مختلف
آسیب های مختلفی است که ممکن است روان انسان ها را پریشان خاطر سازد. آسیب های دوران کودکی و نوجوانی و دوره های مختلف زندگی انسان ها، آسیب های مربوط به درمان هایی نظیر: فوبیا و ترس از موارد زیادی که ناشی از دوران کودکی افراد می باشد و نیز درمان شدید وسواسی در امور مختلف همه و همه از مهمترین وظایف بهترین روانکاو می باشد که با بهره گیری از تجربه و تخصص خود می توانند این مشکلات را به خوبی درمان نمایند و راهکارهای مختلفی را پیش روی افراد قرار دهند.
5-    بهبود روابط اجتماعی افراد
افرادی که به هر دلیلی دچار بیماری های مختلفی شده اند که مربوط به اعصاب و روان آن هاست، معمولا اعتماد به نفس خود را برای حضور در جامعه و در دل مردم از دست می دهند و نمی توانند به خوبی گذشته با مردمان بسیار زیادی ارتباط برقرار کنند و یا اینک دوستان آن ها کمتر شده و اطراف آن ها را انسان های کمتری در بر می گیرند. به همین جهت است که برای بهبود روابط اجتماعی این گونه از افراد و خارج شدن از حالت انزوا و گوشه گیری نیاز به بهترین روانکاوی است که در این حیطه سالیان سال درس خوانده و پژوهش های مختلفی را صورت داده است تا به این ترتیب بتواند با استفاده از علم و آگاهی خود، به بهبود روابط اجتماعی این دسته از افراد کمک شایان توجهی کنند و آن ها را از این حالت قهقرایی خارج سازند تا به زندگی بانشاط گذشته خویش دوباره بازگردند.


صداقت و شفافیت در روند روانکاوی
افرادی که به مطب بهترین روانکاو در سطح شهر خویش مراجعه می کنند تا بدین منظور بتوانند مشکلات خویش را کاهش دهند، بایستی حتما صداقت و شفافیت را در رأس کار خویش قرار دهند تا نتایج مفیدی از روانکاوی به دست آورند و باید در نظر داشته باشند که در غیر این صورت روانکاوی هر چند که در نزد بهترین روانکاوی هم صورت گیرد، نمی تواند نتیجه مثمر به ثمری را برای آنان در پی داشته باشد چرا که یک روانکاو خوب در وهله نخست بایستی به طور کامل از وضعیت بیمار خود آگاه باشد تا با ریشه یابی مشکلات و معضلات زندگی وی بتواند بهترین تصمیم را برای وی بگیرد. بنابراین در صورتی که در معرض مشکلات شدید اقتصادی، جنسی، اختلالات روانی و ... قرار گرفته اید و پس از پیگیری های لازم بهترین روانکاو را یافته اید، می بایست حتما تمامی جزئیات را بدون هیچ گونه خجالت زدگی با وی در میان بگذارید و خیلی شفاف و واضح حتی ریزترین مشکلات زندگی خود را با وی در میان بگذارید تا روانکاو مربوطه بتواند شما را به خوبی درمان کرده و مسیر درست زندگی را به شما آموزش دهد.


تفاوت روانکاوی با روانشناسی
هر چند که برخی فکر می کنند روانکاوی همان روانشناسی است ولی باید در نظر داشت که این دو شاخه با همدیگر تفاوت هایی هم دارند هر چند که در نهایت هدف هر دو این حرفه ها درمان بیماران و ارباب رجوع هایی است که روزانه به مطب آنان رهسپار می شوند ولی با این وجود روش درمان و شیوه های درمانی آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. در همین راستا ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت است که یک روانکاو خوب برخلاف یک روانشناس به هنگام کاویدن روان و اعصاب بیماران خود با توجه به ذکر این مسائل ریز و درشتی که وجود دارد، نیاز به زمان بیشتری است تا بتواند به نتایج خوب و مثمر به ثمری دست یابد و افراد مختلف نبایستی این گونه تصور کنند که با یک یا دو جلسه روانکاوی می توانند مشکل خود را کاملا رفع شده تصور نمایند. پس اصل مهم در روانکاوی صبر و شکیبایی و صداقت در امر بیان جزئیات و رگ و ریشه های اصلی مشکلات شماست که بایستی در این بین شکیبا باشید تا پس از سپری کردن دوره خود در نزد بهترین روانکاو بتوانید مشکل خویش را به طور کامل در زندگی خود ریشه کن کرده و زندگی را با یک طعم دیگری نوش جان کنید که مسلما در آن زیبایی های بسیار زیادی است که به شما آرامش روحی و روانی می بخشد و شخصیت اصلی خویش را می توانید در زندگی یافته و خود را وارد جامعه نمایید و از زندگی خویش نهایت لذت و بهره لازم را ببرید.

 

نظرتان را درمورد کارگاه با ما به اشتراک بگذارید