Your browser does not support JavaScript!

تلفن

09196600444

ایمیل

مشاهده ایمیل

ساعت کاری

9 صبح تا 10 شب

کارگاه مشاوره تحصیلی

کارگاه مشاوره تحصیلی

کارگاه مشاوره تحصیلی یکی دیگر از خدمات بسیار تاثیر گذار مرکز مشاوره و روانشناسی دانا است که توانسته است خود را به خوبی اثبات کند و درصد قابل توجهی دانشجو و دانش آموز را به موفقیت های تحصیلی در سطح استان و کشور برساند.
کارگاه مشاوره تحصیلی مکانی است تا افراد و دانش آموزان بتوانند با مراجعه به آن به صورت های مختلفی مانند آنلاین، تماس تلفنی و یا حضوری مشکلات درسی خود را با یک مشاوره تحصیلی بسیار مختصر و مفید حل کرده و موفقیت های زیادی را در ادامه راه کسب کنند.


منظور از کارگاه مشاوره تحصیلی چیست؟
 
منظور از کارگاه مشاوره تحصیلی ارائه خدمات و اطلاعاتی است که منجر به موفقیت و رشد در زمینه ی تحصیلی می شود که برای دانش آموزان و دانشجویان یک فرصت بسیار مناسب است تا بتوانند در زمینه های درسی مخصوصا کنکور موفقیت بهتری را کسب کرده و ارتباط بیشتر را با کتب درسی برقرار نمایند.
 
مشاور تحصیلی چه کسی است؟
 
مشاور تحصیلی یک روانشناس بسیار حرفه ای و مجرب در زمینه ی پیشرفت تحصیلی و روانشناسی آموزشی است که قادر است راهکار هایی را برای رهایی دانش آموزان و دانشجویان از تمامی مشکلاتی که مربوط به مسائل درسی و تحصیلی می شود ارائه دهد.
 
مراجعه به کارگاه مشاوره تحصیلی نیازی است که امروزه هر فردی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد زیرا امروزه دیگر بچه ها ارتباط خوبی با مدرسه و دانشگاه برقرار نمی کنند و به خوبی نمی توانند درک کنند که تحصیلات چقدر می تواند موثر و سرنوشت ساز باشد، عده ای نیز به دلیل دخالت های پدر و مادر وسواس فکری نسبت به مدرسه پیدا کرده اند و از این دخالت ها نه تنها خوشحال نمی شوند بلکه به گونه ای از مدرسه نیز زده و سرخورده شده و به فکر عدم تحصیل می افتند.
چرا باید به یک کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه کنیم؟
 
همانطور که عرض کردیم مشکلات برای محصلین بسیار زیاد است و این افراد نمی توانند به دلیل این مشکلات تمرکز خود را به خوبی بر سر درس خواندن و تحصیل به بهترین شکل  منعطف کنند به همین دلیل در یادگیری و اخذ نمرات خوب دچار مشکل شده و بحران زده می شوند و به این فکر می افتند که قادر نیستند به خوبی درس بخوانند و ذهن آن ها برای درس خواندن طراحی نشده و مناسب نیست. از این رو باید در مشاهده چنین اعمالی در سریع ترین زمان ممکن به کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه کرد تا بتوان قبل از دیر شدن به عمق این مشکل دسترسی پیدا کرده و آن را حل کرد.
 
کارگاه مشاوره تحصیلی در چه زمینه هایی می تواند کمک کننده باشد؟
 
کارگاه مشاوره تحصیلی  می تواند مسائلی مانند مسائل زیر را به خوبی پوشش داده و حل کند که این مسائل شامل اند از:
 
1. کارگاه مشاوره تحصیلی و تقویت حافظه
کارگاه مشاوره تحصیلی می تواند با کمک بهترین و مجرب ترین روانشناسان به خوبی در امر تقویت حافظه راهکار هایی را ارائه داده و در رشد و شکوفایی افراد بسیار تاثیر گذار باشد.
2. روشهای یادگیری
روش های یادگیری دروس نیز یکی دیگر از خدماتی است که یک مشاوره تحصیلی خوب می تواند با روش های بسیار نوین و روز دنیا دانش آموز را برای یادگیری بهتر آماده کند.
3. انتخاب رشته تحصیلی در دبیرستان و دانشگاه با کمک کارگاه مشاوره تحصیلی
یکی از مهمترین انتخاب های دوران تحصیلی انتخاب رشته است که چه در دبیرستان و چه در دانشگاه نقش بسیار مهمی را در آینده ی شغلی و تحصیلی فرد دارد و می تواند سرنوشت یک انسان را به طور کلی تغییر داده و شخصیت یک فرد را بسازد. به همین دلیل توصیه می شود در هنگام انتخاب رشته در دبیرستان و یا دانشگاه حتما به یک کارگاه مشاوره تحصیلی و یا روانشناس مراجعه کرده و مشکلات خود را با او در میان بگذارید.
4. افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی
در حال حاضر به دلیل مشکلاتی مانند بیکاری و عدم رویت آینده کاری در جوانان حواس پرتی و عدم تمرکز در آن ها به صورت بسیار زیادی مشاهده می شود که ممکن است به طور کلی آینده ی آن ها را در خطر فروپاشی قرار دهد، به همین دلیل توصیه می شود در صورت مشاهده چنین عواملی سریعا به یک کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه کنید.
5. مدیریت زمان
زمان یک عامل بسیار تاثیر گذار در موفقیت هر فردی است که مخصوصا برای محصلین بسیار با ارزش بوده و عدم استفاده مفید از آن باعث عدم پیشرفت در فرد می شود اگر شما نیز نمی توانید به خوبی زمان خود را مدیریت کرده و یا از آن بهترین نتیجه را نمی گیرید توصیه می شود به کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه نموده و از هدر رفتن این زمان بسیار گرانبها و تکرار نشدنی جلوگیری کنید.
6. کاهش استرس
استرس در جوانان امروزی امری بسیار وسیع و اجتناب ناپذیر است که ممکن است در صورت زیاد شدنش در بدن فرد را دچار افسردگی کرده و عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد اما در صورت وجود به میزان کافی می تواند فرد را از بی خیالی و عدم اعتماد به نفس دور نگه دارد.
پیشنهاد می شود اگر در زمان هایی به غیر از شب های امتحانی استرس زیادی دارید حتما به کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه نمایید.
7. تنظیم خواب
به دلیل عواملی مانند استرس، افسردگی، تخیلات فکری و همچنین استفاده بیش از حد از لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر، موبایل و دستگاه های بازی های ویدئویی ممکن است دانش آموزان و دانشجویان از بی خوابی رنج برده و یا تنظیم خوابشان به هم خورده باشد و نتوانند به همین دلیل تمرکز خوبی را در کلاس درس و مطالعه داشته باشند. اگر شما نیز از این معضلات رنج می برید بهترین کار این است که با مرکز مشاوره و روانشناسی تماس بگیرید.
8. برنامه تحصیلی
خیلی از والدین می گویند که فرزند ما به خوبی درس را می فهمد و آن را مطالعه نیز می کند اما باز هم نمره ی خوب و قابل قبولی را دریافت نکرده و موفق نمی شود، در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این محصلین برنامه تحصیلی مناسبی ندارند و نمی دانند باید چگونه درس بخوانند و به خوبی دروس خود را برای امتحانات مدیریت کرده و نمرات خوبی را کسب کنند. کارگاه مشاوره تحصیلی بهترین راه حل برای این دانش آموزان می باشد.
9. آموزش دروس سخت
بعضی از دروس هستند که تنها با یک بار فراگیری به خوبی در ذهن می مانند و بسیار سخت فراموش می شوند اما در مقابل دروسی هستند که با یک بار آموزش و همچنین چندین بار مطالعه به خوبی درک نمی شوند زیرا محتویات آن ها کمی پیچیده است و به راحتی قابل فراگیری نیست برای اینگونه درس ها کتاب های کمک درسی، فیلم های آموزشی و همچنین کارگاه مشاوره تحصیلی توصیه می شود.
10.  اصلاح تغذیه
تغذیه نیز یکی از مهمترین موارد در اصلاح هوش و افزایش تمرکز در کودکان و نوجوانان می باشد که اگر به آن توجه درستی نشود و طبق یک اصول و برنامه ریزی صحیح پروتئین و ویتامین لازم به همراه مواد معدنی به بدن نرسد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود به یک روانشناس و یا متخصص تغذیه در صورت بروز مشکل مراجعه کنید.
11. ارتباط صحیح با معلمان و همکلاسی ها
یکی از مهمترین عوامل رضایت در مدرسه دوستی با معلمان و همکلاسی ها می باشد که این امکان را به وجود می آورد تا محصل مدرسه را همانند خانه ی دوم خود تصور کند و معلم را مادر یا پدر دوم و دانش آموزان و همکلاسی ها را نیز به عنوان خواهران و برادران خود تصور کند. اگر فرزند شما در مدرسه دارای این روابط نمی باشد توصیه می کنیم سریعا این مشکل را با معلمان او و یا با کارگاه مشاوره تحصیلی در میان بگذارید.
12. انتخاب محل تحصیل و اصلاح مکان مطالعه
افراد سلیقه های متفاوتی دارند و در نتیجه شخصیت خود را به همین صورت می سازند اما در هنگام تحصیل گاهی مواقع باید سلیقه ها را کنار گذاشت و دید چه چیزی برای فرد مناسب است، خیلی از افراد نمی دانند چه چیزی به نفعشان است و تنها با سلیقه ی خود پیش می روند و در اوقات نیز شکست می خورند.
محل تحصیل یک نکته ی مهم در آینده ی تحصیلی فرد است و انتخاب بهترین و مناسب ترین محل تحصیل برای یک فرد با توجه به شناسایی و بررسی عادات او صرفا باید توسط یک روانشناس صورت بگیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود، در رابطه با مکان مطالعه اما کمی تفاوت پدیدار می شود به این دلیل که بعضی ها در مکان های شلوغ به خوبی مطالب را درک می کنند و برخی نیز در مکان های ساکت و آرام. اگر بخواهیم انتخاب این موضوع را نیز بر کارگاه مشاوره تحصیلی محول کنیم باید در ابتدا تست های روانشناسی که توسط کارگاه برگزار می شود را انجام داده و منتظر شناسایی و بررسی کارشناس مجرب باشیم.


کارگاه مشاوره تحصیلی باید چه خصوصیات و ویژگی های داشته باشد؟

وقتی که ما به یک کارگاه مشاوره تحصیلی مراجعه می کنیم یقینا دوست داریم مشاور تحصیلی معیار هایی داشته باشد که مهمترین این خصوصیات شامل است از:
رتبه عالی
تخصص و تجربه ی بسیار زیاد
نگاه روان شناختی
مثبت و خلاق بودن
منظم بودن
دلسوزی
دانش و توجه به جزئیات و کلیات

 

نظرتان را درمورد کارگاه با ما به اشتراک بگذارید